Dag 163 financiele vergelijkingen waardoor er niets verandert

Tile powerless comparisons life review

In mijn proces opent zich wederom een punt met betrekking tot geld. Mijn DIP-Pro buddy wees mij op een Eqafe interview over geld waardoor ik het volgende punt zag;

Ik zie mensen die het financieel beter hebben met betere leefomstandigheden dan ik en ik zie mensen die het financieel slechter hebben met slechtere leefomstandigheden. Ik zit daar tussen in, in het midden. 

Dit is dus precies de perceptie die ik denk en zie en dit wil ik opnieuw richting geven zodat mijn perspectief gelijk is aan leven en wat het beste is voor iedereen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat er mensen zijn die het financieel beter hebben dan ik, met betere leefomstandigheden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben te denken dat er mensen zijn die het slechter hebben dan ik, met slechtere leefomstandigheden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben mijzelf in mijn gedachten als verbeelding in de middenpositie te plaatsen waardoor er mensen zijn die het financieel beter hebben dan ik en er mensen zijn die het slechter hebben dan ik.

Ik realiseer mij door mijn midden – positie voor waar aan te nemen, als vanzelfsprekend en als een statisch gegeven te zien, dat dit punt zich zal voortzetten in de wereld en ik mijn verantwoordelijkheid niet hoef te nemen om de situatie te veranderen waardoor iedereen in een positie komt die het beste is voor allemaal.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in mijn gedachten als verbeelding waarin ik mijzelf in een middenpositie plaats waar anderen het beter of juist slechter hebben dan ik op financieel gebied, waarbij ik deze gedachte als verbeelding voor waar aanneem, als vanzelfsprekend en als een statisch gegeven waardoor dit gegeven voort kan bestaan en ik niet mijn verantwoordelijkheid hoef te nemen om te gaan staan voor een verandering die het beste is voor iedereen.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben stil te staan wanneer ik mij begeef in een middenpositie qua geld en leefomstandigheden omdat ik mijzelf steeds kan vergelijken met degenen die het beter of slechter hebben waardoor ik kan denken; “ach zo slecht heb ik het nog niet” en “zoveel geld heb ik nou ook weer niet nodig” waardoor ik mezelf vasthoudt in de middenpositie en ik mijn verantwoordelijkheid niet neem om de situatie te veranderen in een situatie waarin iedereen een fatsoenlijk inkomen heeft met voor iedereen de beste leefomstandigheden.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte dat “ik het zo slecht nog niet heb”, wanneer ik mijn leefomstandigheden en financiën vergelijk met mensen die het slechter hebben dan ik op die gebieden waardoor ik besluit om niets aan de situatie te veranderen die in het belang van iedereen is.

Ik vergeef mezelf toegestaan en aanvaard te hebben deel te nemen in de gedachte dat “ik zoveel geld nou ook weer niet nodig heb”, wanneer ik mijn leefomstandigheden en financiën vergelijk met mensen die het beter hebben dan ik op die gebieden waardoor ik besluit om niets aan de situatie te veranderen die in het belang van iedereen is.

Wanneer en als ik mezelf gewaar ben van het vergelijken van mijn financiën en leefomstandigheden ten opzichte van mensen die het daarin beter of slechter hebben dan ik, stop ik en adem.

Ik stel mezelf ten doel om te gaan staan voor een gegarandeerd leefbaar inkomen waardoor iedereen toegang heeft tot betere leefomstandigheden.

Een gedachte over “Dag 163 financiele vergelijkingen waardoor er niets verandert

  1. Pingback: Dag 163 financiele vergelijkingen waardoor er niets verandert | Blogs @ UnsharedstoriesBlogs @ Unsharedstories

Plaats een reactie